Здравейте!
Точно такъв случай имах този месец - освободен служител на 30.08.2019. В септември начислено само обезщетение за неизползван отпуск и обезщетение в размер на 4 брутни заплати, без отработени дни. Подадох Д6 само с данък плюс Д1. Прие ги.
Много, много благодаря, svetlakercheva, точно тази ми трябва  :smile1:

Здравейте, колеги :smile1:
Предварително се извинявам, защото предполагам, че въпросът ми не е за този форум, но не знам вече към кого да се обърна и за това реших да попитам вас...Трябва ми молба образец за възстановяване на надвнесени суми към Търговския регистър на Агенцията по вписванията..... И не мога да намеря такава....Търсих къде ли не, но открих само една стара бланка, която е със стария адрес на Агенцията по вписванията и не съм сигурна дали не е променена в последствие...Моля ако някой от вас има такава да я публикува или просто да ми я изпрати на лично съобщение. Благодаря ви предварително.

Успешен ден ви пожелавам!
Внимавай какво посочваш като дати като тръгнеш да ги подаваш, може да си сбъркала периода и от там да идва несъответствието. Ако искаш просто звънни в НАП, ще искат само да им кажеш БУЛСТАТ и ще ти кажат какъв е проблема и как да постъпиш.
Здравейте, Мила :)
Тъй като вчера ми се наложи да правя същото, след допитване до НАП подадох едновременно коригираща Д1 със съответния запис и коригираща Д6 с новите суми.
Дано съм била полезна, успех  :wink1:
Здравейте, elbarino, майките на деца до 3 год. възраст са защитени от закона, но не във всички случаи. В ситуацията, която описвате, за да бъдете изрядни и да нямате проблеми при един бъдещ съдебен процес е необходимо да предоставите писмените обяснения, които сте изискали от Вашата служителка (ако има такива), както и всички протоколи, които би трябвало да сте създали за констатираните нарушения (същите да са подписани от свидетели за достоверност), както и всички доказателства, които имате за тях на инспекцията по труда, за да бъдат разгледани и да получите становище по случая. Ако всичко, което описвате е доказуемо, ще получите разрешение за прекратяване на трудовото правоотношение, защото майките на деца до 3 год. възраст са защитени от закона в случаите, дадени като пример от svetlakercheva, но не на всяка цена.


Подкрепям казаното от dalila и само искам да допълня, че като майка на дете до 3 годишна възраст Вие сте защитена от закона и ако сама не пожелаете да напуснете работа, работодателят няма право, освен при доказуеми обстоятелства и с разрешение от инспекцията по труда да ви освободи. Тук ще кажа просто как бих постъпила аз, като съвет, Вие сама решете дали ще Ви бъде от полза: През времето, през което сте била в майчинство или в болничен Ви се е натрупал платен отпуск, който можете да използвате в целия размер, работодателят няма право да Ви го откаже. През това време освен че ще взимате някакви пари, ще Ви тече и трудов стаж и можете спокойно да се грижите за детето си. След това можете да решите дали искате да напуснете и да стоите 4 месеца на борсатаза по 7,20 лв на ден, или да напуснете и да започнете работа на друго място. Според мен си използвайте първо платения отпуск и след това отидете на борсата, защото в противен случай същият ще Ви бъде изплатен просто като обезщетение  :smile1:


Оффф, не знам, за лицето ще бъдат подадени Д1 и Д2 за този месец и на база този доход, така че ще се знае, че същото дължи данък  :hmmm: От друга страна фирмата да подава ли изобщо декларация за последното тримесечие? Много странно ми се струва  :hmmm:
Фирмата осигурител не би трябвало да я подава, защото не би трябвало да удържа данък. Тук обаче има удържан такъв. Какво следва от това, какво става с този данък? Лицето не би следвало да го декларира и внася, защото на него вече му е удържан такъв.....
Благодаря ви  :flowers:
Аз също мисля като вас, но просто не мога да я убедя, тя е на мнение, че няма никакъв проблем вместо консултанта да си го внесе, да го внесе фирмата, за която работи по ГД..... А какви могат да бъдат последиците за фирмата осигурител - отхвърлени декларации?
Здравейте отново!

Имам спор с колежка, която по невнимание е начислила и удържала авансов данък при изплащане на хонорар на консултант по граждански договор. Същата твърди, че нямало да има проблем и не смята за необходимо да си коригира плащането. Как мислите, ще има ли проблем с НАП в този случай?
Здравейте,

току-що подадох БЛ. Разговарях с трима служителя на НОИ - и тримата бяха на различно мнение по моя въпрос, но все пак ми го приеха. В описа съм посочила, че няма отработени дни за периода на болничния, но имам някакви съмнения относно попълването и не знам дали няма да ми го върнат.....Ако го върнат ще пиша на какво основание и какво точно искат да се направи в такъв случай, за да бъде от полза и на други в подобна ситуация  :smile1:

Благодаря на всички отзовали се!
Приятен ден!
Благодаря, Елена  :smile1:
За сега мисля да не го подавам, ако има някакъв проблем при изплащане на другия болничен, а просто не вярвам да има такъв, тогава ще видя какво ще правя.

Приятна вечер на всички  :smile1:
Здравейте, колеги!

Наш служител, назначен по чл.114 от КТ с работно време до 40 часа месечно си донесе болничен за период, който е извън работното му време. И сега идва въпросът - какво да правя :hmmm: Той не е осигурен за съответния риск и болничният му няма да бъде изплатен. Обадих се в НОИ да попитам дали да им го занеса, защото все пак е издаден на лицето (той има издаден и при работодателя му по основен трудов договор) и от там първо ми се скараха, че му е издаден изобщо (аз разбрах че има такъв чак след като ми го донесе) и после ми казаха да им го занеса, като посоча 0 работни дни и часове в придружителното писмо. Да, обаче така ми отчита грешка, а и иска да посоча от кога му е спряно осигуряването, защото посочвам, че не е осигурен за съответния риск  :hmmm:
Някой от вас имал ли е подобен случай и как е постъпил? Аз си мисля, че изобщо няма смисъл да нося болничния в НОИ, но реших да попитам, за да не сбъркам и това да доведе до неизплащане на другият му болничен......... Как мислите?

marpan_64, благодаря  :flowers:
Предполагам имаш предвид справката, която се попълва от фирмата, в която работи майката - приложение 3 и приложение 2, попълнено от двамата родители, че са съгласни отпускът за отглеждане на дете до 2 год. възраст да се прехвърли на бабата? Ако има нещо, което пропускам, ме подсетете, ще съм ви благодарна  :smile1:


Много ти благодаря, Елена  :give_rose:
Здравейте, колеги!

Имам следният въпрос - какви документи трябва да подам в НОИ за баба, назначена в нашата фирма на безсрочен трудов договор, на която ще й бъде прехвърлено майчинство за отглеждане на дете до 2 г. възраст (детенцето е на година и 4 месеца)?

Благодаря на всички предварително!
Здравейте, колеги?
Искам да се допитам и до вас, т.к. има хора с доста по-голям стаж от мен в тази област, а в момента имам спор с колега. Когато изчислявам трудовия стаж на служител, назначен по чл. 67, ал. 1 от КТ на 6 часов работен ден при 5 дневна работна седмица, според мен трябва да го изчисля така, както и ако беше на 8 часа, а в трудовата книжка ще напиша, че трудовият стаж не е равен на осигурителния и ще издам УП2 + УП3, в което ще опиша осигурителния стаж. Права ли съм?
Благодаря на всички предварително  :smile1: